gülümsemeyi severim

tüketmek ve tüketmemek


kısa tanıtım :) kırk iki gün hikayeleri, yılbaşına kala sayılı günler, listede ki maddeleri hep beraber eritelim, hedeflerimize beraber koşalım diye, motivasyon içeren, ilham veren, haydi beybim sen yaparsın dedirten şeylerin paylaşımı için var. 

yılbaşı listemde her sene olduğu gibi bu sene de tutumlu olmak, harcamalarımı düzenli yapmak, para biriktirmeyi başarabilmek vardı. öngörülemeyen olaylar sonucu biriktirme kısmında çok başarılı olmadım ama dikkatli tüketim yapma konusunda bu video bana çok yardımcı oldu. özellikle her gün çıkan en yeni teknolojik ürünlere sahip olmanın verdiği yüksek statü yerine, var olanı tam anlamıyla kullanmak adına. video yaklaşık bir saatlik bir belgesel, hiç düşünmeden sadece bize söyleneni yaptığımız tüketim alışkanlıklara "dur ve düşün" dedirtiyor. 

videoyu izledikten sonra bozulan diz üstü bilgisayarımı hemen değiştirmek yerine, tamir ettirmeyi denedim, şu an bu yazıyı ondan yazıyorum, yaşamaz denilen bilgisayar üstün performansına devam ediyor. bozulan iphone ve ipad imi yeni modellerinin süper lansmanına rağmen değiştirmek yerine tamir ettirdim, son nefeslerine kadar kullanmaya karar verdim, onlar beni bırakmadan ben onları bırakmıyorum.

belki de işin sırrı bu aralar sosyal medya adreslerinde sıkça paylaşılan sorunun cevabında gizlidir :)

altmış beş  yıldır evli olan çifte sorarlar. "bu kadar yıllık evliliğin sırrı nedir? "
teyze cevap verir "bizim zamanımızda eskiyen şeyler atılmazdı tamir edilirdi."





0 yorum: