gülümsemeyi severim

ted ve 16

bugün ted videolarından yaratıcılık ve yaratım süreci üzerine olan bu videoyu izledim.

konuşmacının süper eğlenceli olduğunu düşündüren bir mesleği var ancak çoğu meslekte olduğu  gibi gözüken ile yaşanan çok farklı... bir oyuncak firmasında çalıştığını düşün, ki bence çok eğlenceli , yeni oyuncakların üretilmesinden sorumlusun ve patronun sadece verileri analiz ederek yenilik yapmanı istiyor, seni bir çeşit senin uymadığın bir kalıba koymaya çalışıyor, sen sığmıyorsun, kabarıp kabarıp kenarlardan taşıyorsun, işte tam bu sıkışmışlık duygusun hakimken konuşmacıya, bir oyun gelir aklına, yaratıcılığı geliştiren ve patronu da mutlu eden, oyun aslında çok tanıdık bize, küçükken oynadığımız kelime oyunu vardı hani, ilk söylenen kelimenin son harfi ile başlayan yeni bir kelime söylerdik, son harf yeni kelimenin ilhamı olurdu, bu oyunun yaratıcılığa katkısını ve çıkan ürünleri görmek için videoyu izlemenizi öneririm, minik bir ipucu, gitar şeklindeki diş fırçasına bayıldım...

konuşmanın en sevdiğim cümlesi " saçma fikirler iyidir." 




oyunlar hayatı eğlenceli kılıyor, bir arkadaşımın bir oyunu vardı, belki başkaları da biliyordur o oyunu ama ondan öğrendiğim için benim için onun oyunu, şimdi çok görüşemesek de, güzel zamanar geçirdiğimiz... oyun şu, "k" harfi ile başlayan tüm hayvanları bulmaca, sözlük bakmaca, google yapmaca yok. zaten biz oyunu dört kişi eymir de kayıkta oynadığımız için bu imkanlarımız da pek yoktu, sanırım o gün iki saat hiç durmadan tüm listeyi bulmaya çalışmıştık, sonradan baktığımda "k" harfi ile başlayan yaklaşık 200 civarındaydı...

bu yazıyı okuyan herkes yorum olarak "k" ile başlayan bir hayvan yazarsa, belki buluruz 200 ü :) yazar burada yorum alma isteğini tekrar ve tekrar dile getiriyor :)

tatlı oyunlarla dolu günlerimiz olsun,

ben herkes mutlu olsun isterim ,

öptüm, bye...

0 yorum: